Program Ini Sejarah Kita

Julai 22, 2008 at 3:10 pm Tinggalkan komen

Assalamualaikum Warahmatullah

BeCA menjemput anda para pembaca yang budiman, untuk sama – sama memeriahkan majlis ilmu yang akan berlangsung pada hujung minggu ini. Program ini sejarah kita akan membawa anda untuk mengenali sejarah anda. Sejarah ANDA ini melewati garisan – garisan perkauman, kebangsaan mahupun kenegaraan. Sejarah anda ialah sejarah UMMAH anda.

Orang kata, tak kenal maka tak cinta. Maka marilah kita mengenal kembali UMMAH kita. Selagi kita tidak mengenalinya, masakan kita akan mencintainya?

Jadi, jemputlah datang. Sekali sekala, korbankan sedikit masa tidur, game atau rehat anda. Belilah saham di akhirat. InsyaAllah.

Masa: 9.30am – 3.00pm
Tempat: ENG 1.439
Tarikh: 26 Julai 2008, Sabtu
Lunch disediakan insyaAllah.

FIRMAN ALLAH

Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa,

3:133

HADITH

Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi s.a.w. sabdanya: “Barangsiapa yang melapangkan suatu kesusahan dari beberapa kesusahan seseorang Mu’min di dunia, maka Allah akan melapangkan untuknya suatu kesusahan dari berbagai kesusahannya pada hari kiamat. Barangsiapa yang memberikan kemudahan kepada seseorang yang kesukaran, maka Allah akan memberikan kemudahan padanya di dunia dan di akhirat. Barangsiapa yang menutupi cela seseorang Muslim, maka Allah akan menutupi celanya di dunia dan di akhirat. Allah itu selalu memberikan pertolongan kepada hambaNya, selama hamba itu suka memberikan pertolongan kepada saudaranya. Barangsiapa yang menempuh suatu jalan untuk mencari suatu ilmu pengetahuan, maka Allah akan memudahkan untuknya jalan menuju kesyurga.Tiadalah sesuatu kaumitu berkumpul dalam sebuah rumah dari rumahrumah Allah, untuk membacakan kitab Allah – al-Quran – juga mentadarusnya antara mereka itu – membaca secara bergantian, melainkan turunlah kepada mereka ketenangan hati, ditutupi oleh kerahmatan Tuhan, juga diliputi oleh para malaikat dan Allah menyebutkan mereka itu di kalangan makhluk yang ada di sisinya. Barangsiapa yang diperlambatkan oleh amalan-nya sendiri, maka ia tidak akan dipercepatkan oleh keturunan darahnya – yakni bahwa kebahagiaan itu tergantung pada amalan seseorang dan bukan karena darah ningrat atau keturunan.” (Riwayat Muslim)

 

 

 

Jemputlah datang =)

BeCA

 

Entry filed under: al kisah. Tags: .

Bagaimana Masamu? Anda Hebat!!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Iklaneka

Julai 2008
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Top Posts

Blog Stats

  • 62,516 hits

%d bloggers like this: